Jitka Ludvíková

Autorka humoristických knih, detektivních románů a knih pro děti. Vedlejší profesí optimistka, která hledá v lidech to lepší. Ráda cestuje, poznává nová místa a lidi. Věří, že smích prodlužuje život a dokáže zázraky. Píše, protože ji to baví a taky proto, že bez psaní žít neumí.

 

 
  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 612x

Seznam rubrik

Jitka Ludvíková

From USA with love XVIII Tuba City

Když se podíváte na Američany, dojde vám, že USA je hodně o jídle. Pro řadu Američanů je jídlo národní sport. Prostě jí, a jsou v tom nejlepší. Samozřejmě to neplatí doslova, nicméně porce odpovídají tomu, jak snadno přiberete.

2.6.2019 v 6:13 | Karma: 13,37 | Přečteno: 470x | Diskuse| Cestování

Jitka Ludvíková

From USA with love XVII Zpět do USA!

Čas od času cestuji. Ne tak často, jak bych si přála, ale na druhou stranu ne tak málo, abych si párkrát do roka nemusela odříct nový pár bot, abych na vysněnou cestu našetřila. Ale podařilo se a já jedu zpět na západ, do USA.

31.5.2019 v 6:33 | Karma: 13,70 | Přečteno: 479x | Diskuse| Cestování

Jitka Ludvíková

From NY with love V Washington

Moje kamarádka mi říkala, ať na Floridu rozhodně nejezdím, že tam chcípl pes. Podle hlavních zpráv to tak nevypadá, ale dám na ni a opouštím New York, směr Washington.

13.9.2017 v 5:42 | Karma: 10,32 | Přečteno: 345x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From NY with love IV Americký sen

Úsloví: Všechno má svou cenu, platí v NY dvojnásob. Kdo může, snaží se na NY přiživit. Kreativní jedinci, kterých je město plné mi připomínají mou dceru; v pěti zavřela do krabice včelu a se slovy: Makej! čekala na med.

12.9.2017 v 3:36 | Karma: 11,02 | Přečteno: 490x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From NY with love III Globalizace, aneb na prezidenta mi nesahej!

Dnes slavíme s partnerem výročí a ráda bych napsala, že jsme celý den z postele ani nevylezli, ale opak byl pravdou. Budíček byl nastavený na brzkou ranní hodinu, protože program byl opět hodně nabitý.

10.9.2017 v 14:26 | Karma: 11,70 | Přečteno: 375x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From NY with love II Oslava Freuda

Kdo má problémy s krční páteří, ten ať na New York rovnou zapomene. Hlavu zakloněnou tu máte prostě pořád. New York je plný falických symbolů a myslím, že ho tatíček psychoanalýzy miloval zrovna jako já.

9.9.2017 v 15:25 | Karma: 10,47 | Přečteno: 259x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From NY with love Do NY? Jedině s dobrým CV

Je to něco přes rok, co jsem se vrátila z jihozápadu USA, a tehdy jsem věděla, že do této země plné silných protikladů, neobvyklých vůní a nádherných zvuků se brzy vrátím. Je to tak. Ameriku si buď zamilujete, nebo ne.

8.9.2017 v 13:15 | Karma: 14,41 | Přečteno: 605x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love XVI Sedona

Kdyby moje maminka věděla, že se v Americe budu bavit s cizími lidmi, nikdy by mě na odvrácenou stranu Země nepouštěla. To je samé: Hi! How are you? První tři dny vám to leze krkem, ale pak si zvyknete. Zrovna jako já.

6.6.2016 v 11:19 | Karma: 15,07 | Přečteno: 505x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love XV Las Vegas

Las Vegas. Město hříchu, hazardu, páchnoucí směsí trávy a drahých doutníků, přeplněné "divy" architektury a výkrmovými zaječicemi, kterým k zemi visí více než bílá klapačka na zadečku, neboť jsou dávno za zenitem, stejně jako LV.

4.6.2016 v 15:21 | Karma: 11,88 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love XIV Death Valley

Každá země má své: Maďarsko zubaře, Česko veterináře, Německo plastické chirurgy a Amerika právníky. Reklamy na jejich služby křičí na každém kroku. Nemají valnou úroveň, ale jsou všude kolem, takže ignorovat je, je zhola nemožné.

2.6.2016 v 11:29 | Karma: 12,17 | Přečteno: 309x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love XIII Bryce Canyon

Nocování v horách má nevýhodu, že je teplomilnému člověku zima. Obvykle stačí teplá peřina. Tu však v motelu nenajdete. V šuplíku je maximálně výtisk Bible. Papír sice dobře hřeje, ale než znesvětit písmo svaté, to radši chcípnu!

25.5.2016 v 6:34 | Karma: 13,24 | Přečteno: 279x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love XII Arches

Jedním z méně estetických projevů ovulace je tvorba drobných šupinek na nose. Po několika hodinách na silném utažském slunci v Arches ovulujeme všichni. Bez ohledu na pohlaví a sílu ochranného faktoru.

22.5.2016 v 16:12 | Karma: 13,30 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love XI Mesa Verde

Dnešek byl průlomový.Koupila jsem první suvenýr. Přežila jsem drsnou bouři v horách. A nakonec mě pronásledoval krocan. Až dosud jsem si myslela, že na strom nevylezu.Ale mýlila jsem se.Na stromy lezu bravurně - jde-li mi o život!

21.5.2016 v 7:56 | Karma: 12,36 | Přečteno: 271x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love X Valley of the Gods, Goosenecks, Mexican Hat, Monument Valley

Pud sebezáchovy mi radil: křičet, utíkat nebo se aspoň počurat strachy. Rozhodla jsem se pro útok.Namířila jsem na něj objektiv a pořádně mu to natřela.Ten největší štír, co jsem kdy viděla, pelášil oranžovým pískem rovnou ke mně.

17.5.2016 v 15:57 | Karma: 11,06 | Přečteno: 344x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love IX Canyon de Chelly

Zatímco v Evropě, se káva podává s mlékem a sušenkou, v USA zásadně se sušenou smetanou a pachutí polystyrenového kelímku. Plast mi skřípe mezi zuby. Jo, tak chutná pravá Amerika.

16.5.2016 v 15:51 | Karma: 12,58 | Přečteno: 342x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love VIII Petrified Forest

Dnešní den začal slibně. Hned po ránu mě posral pták. Musím říct, že trus arizonského ptactva se od trusu českého ptactva příliš neliší. Páchne stejně.

15.5.2016 v 16:22 | Karma: 11,47 | Přečteno: 278x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love VII Shopping

Nechci dopadnout jako paní Babišová, proto předem čestně prohlašuji, že těch pět kabelek bylo v mém kufru již při odletu z Česka; na každý den v týdnu jednu, jen středeční a sobotní jsem nechala doma.

14.5.2016 v 17:04 | Karma: 11,82 | Přečteno: 407x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love VI Recenze pro Top Gear

Lehce prudérní bajce o zajíčkovi a vlkovi, s poučením: když máš pořádný ocas, nepotřebuješ Ferrari, by se žádný Američan nezasmál. Pořádný bourák tu mají všichni. I já.

12.5.2016 v 16:25 | Karma: 12,28 | Přečteno: 502x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love V Kolibříkem to začíná, chřestýšem končí

Snídaně u Tiffanyho, o tom sní snad každá žena. Ale snídaně v trávě mezi kolibříky ji stoprocentně předčí. Šperky, které vykouzlila příroda, trumfnou i ty od Tiffanyho (a vyjdou levněji!). Pánové, vezměte ženu do USA, ušetříte!

11.5.2016 v 15:43 | Karma: 9,96 | Přečteno: 307x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From USA with love IV Meteor Crater, Walnut Canyon

Slova největšího českého myslitele, Járy Cimrmana jsou stále živá, uvědomila jsem si, když jsem pohlédla na dno Meteor Crateru a vybavila se mi posvátná věta: Vždyť je to jen díra v zemi, tu nám přece nemohou vzít.

10.5.2016 v 15:41 | Karma: 11,56 | Přečteno: 306x | Diskuse| Ostatní