From USA with love VI Recenze pro Top Gear

12. 05. 2016 16:25:00
Lehce prudérní bajce o zajíčkovi a vlkovi, s poučením: když máš pořádný ocas, nepotřebuješ Ferrari, by se žádný Američan nezasmál. Pořádný bourák tu mají všichni. I já.

Když jsme před šesti dny přiletěli do Phoenixu, šli jsme si na základě elektronické rezervace vyzvednout naše fáro. Běžně akce na pár minut. Ne v Americe. Pohledná Mexičanka mávla rukou k parkovišti o rozloze čtvrtiny Václaváku, ať si nějaké vybereme. Jsem ten typ, který se v restauraci neumí rozhodnout mezi rybou a steakem, a v drogerce lamentuje nad nejvhodnějším odstínem rtěnky, dokud ho prodavačka mile neupozorní, že má vypadnout, protože ona má padla. Prostě jsem strašně nerozhodná. (Pár dobrých rozhodnutí už mám za sebou – jako vybrat si správného chlapa, umět říct ne a nevymlouvat se na bolest hlavy, usnout jen co zhasnu lampičku.) Svůj limit jsem vyčerpala. Tudíž, nikdo nemá právo na mě spěchat. Ani s výběrem auta. A že bylo z čeho vybírat.

Než jsem se definitivně rozhodla, nějaká bloncka mi vyfoukla modrého forda v odstínu mého kufru. To mě dost naštvalo, přeci jenom jsem ráda stylová. Pak mi buclatý páprda čórnul Jeepa s nějvětším kufrem a já se musela spokojit velkým trhačem silnic, šestiválcem od Nissanu v odstínu zataženého nebe.

Popravdě, kdybych nebyla srágora, mohla jsem si to valit starou amerikou, ale dost možná by to jedna z nás nepřežila. Nebo obě.

Rozsáhlý výběr aut v půjčovně se mi hodně líbil, za pár dolarů si člověk může sednout za volant něčeho, co v Evropě ani neuvidí. Co už se mi tak nelíbí, je jiné dopravní značení, nezvykle široké cesty, dvouproudé až xproudé silnice (zatím jsem se dostala na číslo 6 v jednom směru). Chce se mi říct, kdo neumí anglicky, ať raději za volant nesedá, protože značkám předchází nápis, na kterém je řidiči objasněno, co se po něm chce. Naštěstí se zatím chytám, ale klidně bych mohla dopadnout jako můj kámoš, který za jízdy listoval ve slovníku, než mu osvícená manželka nainstalovala do mobilu hlasem ovládaný google translator.

Nezvyklé jsou stopky na křižovatkách ze všech stran. Platí pravidlo, kdo dřív přijede, ten dřív jede. Už vidím, jak by na pražském okruhu slavilo úspěch. Tak nějak to souvisí s náturou řidičů, jejichž styl jízdy je mnohem mírnější, přesněji línější, než v Čechách. Asi jsme víc uspěchaní, agresivnější, ale pokud si to vybíjíme jen stylem jízdy, a ne s nabitým koltem u pasu, jako Arizoňané, je to dobré. (Ačkoli nebýt shopů se zbraněmi a cedulkami zakazujícími nosit zbraně do vymezených prostor, nezaregistrovala bych signály připomínající americké ostřelovače – mám pocit, že jsou zdejší lidé mírnější, klidnější, pomalejší než u nás – ale v tom vedru není divu.)

Po pár dnech mohu říct, že jsem se do zabláceného Hnisáčka zamilovala. Jeremy Clarkson by se mnou jistě souhlasil, že tento přerostlý Japonec umí potěšit. Kdybys Ježíšku nevěděl, co mi přinést, je to žhavý tip.

Autor: Jitka Ludvíková | čtvrtek 12.5.2016 16:25 | karma článku: 12.28 | přečteno: 502x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 88 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.84 | Přečteno: 279 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.52 | Přečteno: 480 | Diskuse
Počet článků 41 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 612

Autorka humoristických knih, detektivních románů a knih pro děti. Vedlejší profesí optimistka, která hledá v lidech to lepší. Ráda cestuje, poznává nová místa a lidi. Věří, že smích prodlužuje život a dokáže zázraky. Píše, protože ji to baví a taky proto, že bez psaní žít neumí.

 

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...