Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Spisovatelka na krku: Námět

Výborné náměty jsou všude kolem nás. Stačí mít oči otevřené a uši napnuté… A samozřejmě odvahu je realizovat!

Zrovna včera jsem měla uši v dokonalé kondici. Vytírala jsem právě schody do sklepa, když v tom slyším úžasnou větu: „Několik hodin a bude po vás.“ Odhodila jsem hadr, otřela mokré ruce do vytahaného svetru, a jak cvičený ohař pádí pro střelenou kachnu, já běžela pro své informace.

„Vážně?! Několik hodin, to je příliš obecné. Nemohl byste to blíže specifikovat?“ vychrlila jsem na polekaného opraváře plynového kotle. „Jak přesně dlouho bych musela čekat – než bude po něm?“ ukázala jsem na partnera.

Civěl na mě dost nevěřícně (zrovna jako můj partner), na jazyku zřejmě dotaz: co tu ta „pani“ chce?, ale můj zjev sedřené bytné ho zřejmě přiměl zdvořile odpovědět: „Záleží na velikosti místnosti. Když necháte zavřené dveře, může se stát, že kyslík v místnosti brzy dojde a kotel nebude optimálně spalovat. Místo oxidu uhličitého bude vznikat oxid uhelnatý a ten je jedovatý.“

„Oxid uhelnatý,“ zářily mi oči, „kolik je ho potřeba na tuhle místnost, než bude definitivně po něm,“ ukazuji na partnerovu dílnu o objemu 50 m3 a hluboko v paměti vzpomínám na hodiny chemie. Možná jsem neměla pokukovat po Martinovi M., který mě pod lavicí hladil po koleně, a měla dávat větší pozor.

„Ne moc. Ale nebojte, naštěstí máte staré dveře, které hůře těsní, tak vám sem nějaký čerstvý vzduch bude proudit. Ale holt je potřeba občas vyvětrat.“

„Já se nebojím,“ ohradila jsem se, „takže bych musela dveře utěsnit mokrým hadrem, abych znemožnila přísun kyslíku? Stačilo by to?“

„Tak nějak,“ neochotně souhlasil opravář.

„Báječné!“

Odcházela jsem velmi spokojená, s námětem na parádní detektivku. V tom k mým uším dolehl opravářův rozechvělý hlas: „Bůh s vámi, to jsem se doteď mylně domníval, že jsem na tom doma zle.“

… a mě napadlo, má pravdu, takovou informaci by byla škoda zhmotnit pouze literárně.

Autor: Jitka Ludvíková | pátek 9.10.2015 10:32 | karma článku: 8,42 | přečteno: 262x
  • Další články autora

Jitka Ludvíková

From USA with love XVIII Tuba City

Když se podíváte na Američany, dojde vám, že USA je hodně o jídle. Pro řadu Američanů je jídlo národní sport. Prostě jí, a jsou v tom nejlepší. Samozřejmě to neplatí doslova, nicméně porce odpovídají tomu, jak snadno přiberete.

2.6.2019 v 6:13 | Karma: 13,37 | Přečteno: 470x | Diskuse| Cestování

Jitka Ludvíková

From USA with love XVII Zpět do USA!

Čas od času cestuji. Ne tak často, jak bych si přála, ale na druhou stranu ne tak málo, abych si párkrát do roka nemusela odříct nový pár bot, abych na vysněnou cestu našetřila. Ale podařilo se a já jedu zpět na západ, do USA.

31.5.2019 v 6:33 | Karma: 13,70 | Přečteno: 479x | Diskuse| Cestování

Jitka Ludvíková

From NY with love V Washington

Moje kamarádka mi říkala, ať na Floridu rozhodně nejezdím, že tam chcípl pes. Podle hlavních zpráv to tak nevypadá, ale dám na ni a opouštím New York, směr Washington.

13.9.2017 v 5:42 | Karma: 10,32 | Přečteno: 345x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From NY with love IV Americký sen

Úsloví: Všechno má svou cenu, platí v NY dvojnásob. Kdo může, snaží se na NY přiživit. Kreativní jedinci, kterých je město plné mi připomínají mou dceru; v pěti zavřela do krabice včelu a se slovy: Makej! čekala na med.

12.9.2017 v 3:36 | Karma: 11,02 | Přečteno: 490x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From NY with love III Globalizace, aneb na prezidenta mi nesahej!

Dnes slavíme s partnerem výročí a ráda bych napsala, že jsme celý den z postele ani nevylezli, ale opak byl pravdou. Budíček byl nastavený na brzkou ranní hodinu, protože program byl opět hodně nabitý.

10.9.2017 v 14:26 | Karma: 11,70 | Přečteno: 375x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 612x
Autorka humoristických knih, detektivních románů a knih pro děti. Vedlejší profesí optimistka, která hledá v lidech to lepší. Ráda cestuje, poznává nová místa a lidi. Věří, že smích prodlužuje život a dokáže zázraky. Píše, protože ji to baví a taky proto, že bez psaní žít neumí.

 

 

Seznam rubrik