Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

From USA with love XVII Zpět do USA!

Čas od času cestuji. Ne tak často, jak bych si přála, ale na druhou stranu ne tak málo, abych si párkrát do roka nemusela odříct nový pár bot, abych na vysněnou cestu našetřila. Ale podařilo se a já jedu zpět na západ, do USA.

Jak už to v životě chodí, často nejtěžší bývá začátek. Nemyslím tím rozhodnutí, kdy a kam vyrazit, ale přípravy a samotnou cestu. Přípravy, ach jo, jsem typická ženská, a nezkoušejte mě přesvědčit, že tomu tak není, že vy to děláte jinak, že není běžné, aby normální ženská balila kufr minimálně čtrnáct dní před odletem, a to tím stylem, že jej každý den přebaluje a podle momentálního rozpoložení intenzivně mění jeho obsah a dokupuje zbytečnosti, které nakonec nechá doma. Na druhou stranu, dvě kulmy a pět párů bot v cílové destinaci jako když najdete.

Nejtěžší je samozřejmě cesta, ale ta tak nějak k tomu cestování patří. Mou velkou životní výhrou je, že žiji s leteckým inženýrem. Letecké katastrofy a jejich příčiny mám tak v malíku. Z toho důvodu nejraději cestuji právě letadlem. Jen co nastoupím do letadla, naskočí mi v hlavě minimálně pět posledních dílů partnerova oblíbeného seriálu s obehraným tématem, proč letadla padají, a já se tak až do přistání nenudím, neboť poslouchám všechny ty divné zvuky, které letadlo vydává a hledám, který z nich signalizuje poruchu.

Tentokrát jsem dostala parádní místo u nouzového východu, vážně nevím, čím jsem si to zasloužila, nicméně po tom, co se letadlo dostalo do nepříjemných turbulencí, věřím, že BA už nikdy takovou chybu neudělá. Tu hysterickou ženskou rozhodně umístí na blacklist a na prioritní flek můžu zapomenout.

Ale začnu pěkně po pořádku. I tentokrát jsem do Phoenixu letěla přes Heathrow. Poprvé v životě jsem letěla sama a byla tak vybavena podrobným několikastránkovým návodem, jak se neztratit. Samozřejmě nechyběly ani pokyny čistě praktické, jako dát si skleničku, když budu mít strach, a koupit si něco v dutyfree, abych se zabavila.

Let v UK mi krásně navazoval, a nic až na přechlazené letadlo, ze kterého se stále dávám dohromady, nelze vytknout. Opět jsem měla štěstí na místo, z jedné strany ulička, z druhé strany volný flek. Trochu jsem se cítila nepatřičně, když jsem viděla dvoumetrové chlapy tísnící se vedle sebe. Ale co, asi předem nevyřkli stejné přání jako já: mít kolem sebe volný prostor.

Do Phoenixu jsem dorazila v půl šesté odpoledne místního času. Počasí bylo o poznání chladnější než při mé poslední návštěvě touto dobou, teploty jen mírně přesahovaly dvacet stupňů a na obloze se honily mraky. Pilot konstatoval: zima, oblačno, silný vítr.

Po přistání mě čekalo imigrační. I tentokrát jsem si odpustila vtipy (což jsem také měla v pokynech), protože jestli někdo nemá smysl pro humor, jsou to úředníci na letišti, a zamířila i s kufrem k východu. U východu mi jeden udělaný Indián s velkým americkým fárem (nemyslím tím truck, ale starou ameriku) nabízel odvoz, ale dala jsem přednost svému partnerovi, který na mě čekal (s opoznání menším fárem) a dle pokynů na svém rozpisu nasedla k němu.

Moji první samostatnou cestu za oceán jsem zvládla a jsem na sebe pyšná. Kdo někdy zažil opravdu ošklivé turbulence s propadem letadla, můj strach jistě pochopí. Tolik k cestě a zítra, slibuji, už to bude jen o cestování v krásné arizonské divočině.     

 

Autor: Jitka Ludvíková | pátek 31.5.2019 6:33 | karma článku: 13,70 | přečteno: 479x
  • Další články autora

Jitka Ludvíková

From USA with love XVIII Tuba City

Když se podíváte na Američany, dojde vám, že USA je hodně o jídle. Pro řadu Američanů je jídlo národní sport. Prostě jí, a jsou v tom nejlepší. Samozřejmě to neplatí doslova, nicméně porce odpovídají tomu, jak snadno přiberete.

2.6.2019 v 6:13 | Karma: 13,37 | Přečteno: 470x | Diskuse| Cestování

Jitka Ludvíková

From NY with love V Washington

Moje kamarádka mi říkala, ať na Floridu rozhodně nejezdím, že tam chcípl pes. Podle hlavních zpráv to tak nevypadá, ale dám na ni a opouštím New York, směr Washington.

13.9.2017 v 5:42 | Karma: 10,32 | Přečteno: 345x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From NY with love IV Americký sen

Úsloví: Všechno má svou cenu, platí v NY dvojnásob. Kdo může, snaží se na NY přiživit. Kreativní jedinci, kterých je město plné mi připomínají mou dceru; v pěti zavřela do krabice včelu a se slovy: Makej! čekala na med.

12.9.2017 v 3:36 | Karma: 11,02 | Přečteno: 490x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From NY with love III Globalizace, aneb na prezidenta mi nesahej!

Dnes slavíme s partnerem výročí a ráda bych napsala, že jsme celý den z postele ani nevylezli, ale opak byl pravdou. Budíček byl nastavený na brzkou ranní hodinu, protože program byl opět hodně nabitý.

10.9.2017 v 14:26 | Karma: 11,70 | Přečteno: 375x | Diskuse| Ostatní

Jitka Ludvíková

From NY with love II Oslava Freuda

Kdo má problémy s krční páteří, ten ať na New York rovnou zapomene. Hlavu zakloněnou tu máte prostě pořád. New York je plný falických symbolů a myslím, že ho tatíček psychoanalýzy miloval zrovna jako já.

9.9.2017 v 15:25 | Karma: 10,47 | Přečteno: 259x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46,  aktualizováno  20:43

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

U nás cyklostezky, v Polsku dálnice. Využít dotace EU jsme vždy nezvládli, říká expert

4. května 2024

Premium Od vstupu Česka do Evropské unie uplynulo 1. května 20 let. Jak tu dobu zhodnotit? Podle politologa...

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 612x
Autorka humoristických knih, detektivních románů a knih pro děti. Vedlejší profesí optimistka, která hledá v lidech to lepší. Ráda cestuje, poznává nová místa a lidi. Věří, že smích prodlužuje život a dokáže zázraky. Píše, protože ji to baví a taky proto, že bez psaní žít neumí.

 

 

Seznam rubrik